Wednesday 21 December 2011

Zuraidah mahu wanita dilayan seperti bola ragbi


YB Zuraidah Kamaruddin, ahli Parlimen PKR untuk Ampang dijemput memberi ucapan dalam satu kursus program motivasi kepada bakal-nakal pengantin.

Imej Zuraidah agak tercemar sejak digelar blogger sebagai hantu Mak Lampir sebagai membayangkan karakter Ketua Wanita PKR yang aggresif dan lantang. Tetapi ramai tidak tahu bahawa Zuraidah adalah aktivis Islam dari perkumpulan Jemaah Islah Malaysia (JIM).

Sebagai aktivis wanita, Zuraidah memberi peringatan kepada bakal-bakal suami.

"Tuan-tuan pasti sayang bakal isteri tuan-tuan sekelian sekarang. Saya takut perasaan itu akan berubah mengikut masa dan keadaan dan tuan-tuan mula berubah anggapan terhadap wanita kemudiannya.

Katanya, "Tuan-tuan, wanita itu bukan TISU untuk anda sudah sedap lap hingus dan buang."

Tersentak hadirin mendengar pembukanya.

"Wanita itu bukan BAJU untuk setiap minggu anda mahu nak tukar yang baru. Wanita itu bukan PATUNG untuk anda layani dengan enteng setelah anda mendapatnya sebagai pasangan."

Zuraidah terus dengan kata-kata provokatifnya.

"Dan, wanita itu bukan PELACUR untuk anda guna, bayar dan tinggalkan saja!"

Pooh tersentak orang-orang bujang yang dengar. Terperanjat bercampur takut masing-masing.

Zuraidah meneruskan lagi, "Wanita itu bukan ROKOK untuk anda hisap dan dibiar dibuang dan pijak lepas habis dipakai. Wanita itu bukan TV untuk hanya sekadar untuk menghiburkan anda ketika kelapangan."

"Tuan-tuan dan puan-puan sekelian, wanita bukan itu semua.

"Jadikanlah wanita macam BOLA RAGBI. Apabila dapat, DILINDUNG...SAMPAI ke gol! Dan ketika tidak dapat, KEJAR SAMPAI DAPAT ..."

No comments:

Post a Comment